1 februari 2021
Op Aloysius De Roosten is er dit jaar voor gekozen, rekening houdend met de coronarichtlijnen, om het aanmelden voor de brugklas schooljaar 2021/2022 uitsluitend digitaal te laten plaatsvinden.
De aanmelddata zijn bovendien verplaatst naar 15 t/m 19 maart. Dit omdat de bassischolen uiterlijk 15 maart het definitieve advies geven. Via de basisschool ontvangt u meer informatie over deze nieuwe manier van aanmelden.
Zo ontvangt u via de basisschool een ouderinlog waarmee u online uw zoon/dochter op onze school kunt aanmelden.
Na aanmelding ontvangt u van Aloysius De Roosten een bevestigingsmail dat de aanmelding in goede orde is ontvangen met daarin tevens een link om nog aanvullende gegevens aan ons te doen toekomen (ook dit kan digitaal). Hierna is de aanmelding compleet en zal deze door Aloysius de Roosten in behandeling worden genomen.
In de aanmeldweek en de week erna zullen wij telefonisch of via mail contact met u opnemen om de aanmelding door te spreken.
Mocht u van de basisschool geen ouderinlog ontvangen omdat de basisschool mogelijk niet valt binnen het samenwerkingsverband Eindhoven Kempenland of omdat de basisschool de aanmeldformulieren fysiek aan u verstrekt, willen wij u vragen om contact op te nemen met Aloysius De Roosten zodat wij de aanmelding met u in orde kunnen maken, tel: 040 -2920258.
Advies basisschool *dient toereikend te zijn:
Advies vmbo-k /g/t (* een enkel vmbo-k advies is niet toereikend voor toelating)Advies vmbo-g/t of hoger
Elke aangemelde leerling wordt besproken in de aanname commissie van school. De aannamecommissie bestaat uit een teamleider, ondersteuningscoördinator, psycholoog en vestigingsdirecteur.
Het advies van de basisschool is belangrijk voor toelating evenals de ondersteuningsbehoefte van de leerling. Aan de hand van dossierinformatie, overleg met de basisschool en afstemming met ouders en leerling, probeert de aannamecommissie te bepalen of Aloysius De Roosten kan voorzien in de ondersteuningsbehoefte van de leerling. Wij hanteren geen lotingssysteem.
Tussen 21 en 28 april 2021 ontvangt u bericht of uw zoon/dochter is aangenomen.
Voor vragen zijn wij op werkdagen telefonisch bereikbaar via 040 -2920258, maar u kunt ook een mail sturen naar mevrouw G. Hendriks: g.hendriks@sghetplein.nl.